Kom med BellaBot på besøg...

I forbindelse med et nyt cafékoncept har Rigshospitalet haft besøg af BellaBot, der med det samme blev døbt Foodie. Besøget var en kortere testperiode, hvor de lånte BellaBot af Brønnum, for at få en indikation af, om det ville være et koncept, der kunne passe ind i hospitalets caféer.

Serveringsrobotten, BellaBot som med det samme blev døbt Foodie var på besøg i Rigshospitalets café, Café Nordly i november/december måned og blev udover dens hjælp et ekstra julekrydderi, der skabte smil.

Blandt observationer, spørgeundersøgelse samt snakke med gæster og personalet i Café Nordly, er det ord som sjov, stærkt efterfulgt af glad/hyggelig, der er blandt det gæsterne associerer med Foodie. Blandt en af udtalelserne var denne her, som tydelig sætter ord på det helt særlige en BellaBot også kan:

"På trods af at det ikke har været en nem dag på hospitalet, fik jeg et smil på læben pga. Foodie. Tak for en rigtig god oplevelse."

Glæde, hjælp og en kortere kø
Mange gæster har også oplevet det som en stor hjælp at få bragt maden til bordet af Foodie, og kommenterer også, at de har oplevet at køen blevet afviklet hurtigere. Gæsterne har vist stor interesse og nysgerrighed omkring Foodie. Der er ingen tvivl om, at Foodie har skabt glæde og hjælp i caféen.

Medarbejderne i caféen fremhæver også gæsternes glæde omkring Foodie. I deres samarbejde med Foodie oplevede de, at den var meget nem at betjene. Og Foodie kan være en stor hjælp i forbindelse med kø, da medarbejderne så kan bede gæsterne om at sætte sig, så de ikke fylder i køen og skaber forvirring – Foodie sørger så for servering til gæstens bord.

Caféen oplevede, at det var meget nemt at anvende og implementere BellaBot’en, og fortæller at det tog 3-4 timer at installere den - inklusiv undervisning af personale. De oplevede heller ingen driftsfejl/nedetid.

Vi har en rigtig fin video, som vi gerne vil vise dig. Men før du kan se den, så skal du klikke her og acceptere marketing cookies.

Mange features
Noget andet som også bliver fremhævet omkring BellaBot er dens mange features, f.eks. at den håndterer mpt3 filer, og man i princippet kan uploade, hvad man ønsker bl.a. fødselsdagssange, hvis der fejres fødselsdag i caféen.

En anden feature er BellaBots ”greeting-mode”, så den kan bruges som værtinde og følge gæster til et bestemt bord eller lokale. Og i perioder hvor der ikke er travlt kan BellaBot være en kørende reklamesøjle rundt i caféen.

BellaBot kan også pyntes alt efter sæson og begivenheder, så den bliver endnu mere personlig og helt særlig for stedet, hvor den arbejder.

BellaBot kan også tale dansk, og det er muligt selv at vælge, hvilken dialog den skal have med gæsterne. Dermed kan dialogen også tilpasses til det flow, som man ønsker på stedet.

På baggrund af Rigshospitalets besøg af BellaBot eller Foodie som caféen døbte den, så oplever man et potentiale i at anvende robotten i hospitalets caféer, men også i forbindelse med hospitalets afsnitskøkkener, hvor den vil kunne bringe maden ud til sengestuer, og hente det brugte service retur igen - det kunne spare mange skridt og tid for sygeplejersker.

 

Vil du også have besøg af BellaBot og teste, om det kunne være noget for jer, så kontakt din lokale konsulent her og hør mere.