Executive Lounge på Copenhagen Marriott Hotel har fået et flot og eksklusivt ansigtsløft
samt helt ny location på det 5. stjernede hotel. I den forbindelse har Brønnum været med fra
indretning til anretning.

På en forårsgrå og trist regnvejrs dag tog vi turen forbi Copenhagen Marriott Hotel for at hilse på og opleve hotellets nye Executive Lounge, hvor der er kælet for detaljer og design. Så snart vi træder ind i hotellets lobby mødes vi af solskin i form af det flotte, eksklusive view med enormt højt til loftet, den lange, bredde trappe op til hotellets flotte konferenceområde samt de flere meter høje vinduer ud mod Københavns smukke havnekanal. I lobbyen er der liv og aktivitet samt stor gæstfrihed. Man mærker straks den fine, femstjernede service, som er kendetegnende for Marriott.

Executive Lounge
General Manager, Anna Käll byder os velkommen, og viser os hen til Executive Lounge, som efter
ca. 4 måneders ombygning slog dørene op i september 2016. Siden åbningen har loungen allerede haft masser af besøgende gæster - i løbet af en dag har loungen ca. 100 gæster og i højsæsonen ca. 200 gæster pr. dag. Loungen er for de af hotellets gæster, som har booket sig ind på hotellets Executive værelser på 10. og 11. etage, eller gæster, der mod et ekstra tillæg har booket sig adgang til Executive Lounge.

”Tidligere havde Executive Lounge sin placering på hotellets 11. etage med udsigt over vandet, men i et meget lille lokale, hvor der var mangel på plads og med en ikke så praktisk og effektiv placering i forhold til hotellets køkken. Vi fik så mulighed for at flytte loungen ned i stueetagen til et over dobbelt så stort lokale og med placering lige ved hotellets køkken”, fortæller Anna, mens hun viser rundt i den 265 m2 store lounge,
som med sine vægge i marmor og mørkt træ samt flotte pejs i hvidt marmor emmer af eksklusivitet. Belysningen kan reguleres og er lige nu dæmpet. Diskret og afslappende musik siver ud i rummet, mens der er en hyggelig stemning fra ilden i marmorpejsen samt fra stearinlysenes skær på bordene, som også er i hvidt marmor. ”Ved at lokalet er så stort, har vi haft mulighed for at dele loungen op i tre zoner
- Dinnerroom, hvor vi morgen/formiddag serverer continental breakfast, om eftermiddagen laver vi det lidt afternoon tea agtigt, og om aftenen byder vi på vin og lettere mad i tapasstil. Hele dagen er der self service med kaffe, te, kolde drikke og frugt. Så har vi et område med computere og printer, som benyttes meget
af vores business gæster samt en stille zone bagerst i loungen, hvor man kan sidde mere uforstyrret”, siger Anna.

”Nu er der plads til, at vores gæster kan sidde med luft omkring sig, det var slet ikke muligt i den gamle lounge”

Positive gæster og højere effektivitet
Både gæster og medarbejdere sætter stor pris på den meget ekstra plads, der nu er i Executive Lounge.
”Nu er der plads til, at vores gæster kan sidde med luft omkring sig, det var slet ikke muligt i den gamle lounge”, fortæller Anna der kun oplever, at gæsterne er meget positive omkring loungen. De nævner det flotte, eksklusive design og den gode plads, som de manglede i den gamle lounge. For hotellets medarbejdere er det blevet meget mere effektivt, at loungen er flyttet fra 11. etage og ned i stueetagen. Tidligere havde de meget ventetid ved elevatoren

”Hos Brønnum kan vi altid få det vi søger og ønsker. Sortimentet er så stort og bredt, vi behøver ikke gå ud og lede efter varerne hos flere leverandører - det sparer os for en masse tid”.

i forhold til at få transporteret maden op, og gæsterne skulle vente længere tid på at få det, de bestilte. Nu er der et lille køkken ved siden af loungen, og loungens buffetområde er placeret lige ud for køkkenet. Køkkenet bruges til loungen og til anretning af roomservice bestillinger. I forlængelse af det lille køkken ligger hotellets hovedkøkken samt hotellets restaurant. ”Det hele er blevet samlet meget bedre, medarbejderne kan hjælpe og lappe indover hinanden. Det har virkelig givet en synergieffekt at flytte Executive Lounge”, siger Anna og fortsætter: ”Vi er alle meget stolte af den nye Executive Lounge. Medarbejderne har været med i hele processen, det har været vigtigt at få deres input, så vi også kunne skabe et godt arbejdsmiljø, og det er lykkes samtidig med et rigtig flot og eksklusivt design”.

Fra indretning til anretning med Brønnum
Arkitekten bag Executive Lounge er Helle Flou, som har stået for interiør designet. Brønnum har været med
i projektet hele vejen, og stået for projektarbejdet i forbindelse med flytning og etablering af loungen. Endvidere har Brønnum leveret buffeter og kaffenicher, køleskabe til opbevaring af vine og diverse drikke. Porcelæn, glas og bestik og forskellige serveringsartikler er også leveret af Brønnum.
”Det var ikke tilfældigt, at valget faldt på Brønnum i forbindelse med bygningen af Executive Lounge, inden da havde Brønnum allerede leveret andre projekter og køkkenudstyr til BCHG Group (Bella Sky, Grand Plaza og Marriott, red.). Derfor var det helt naturligt for os, at Brønnum også skulle stå for vores Executive Lounge”, siger Anna og afslutter ”Hos Brønnum kan vi altid få det vi søger og ønsker. Sortimentet er så stort og bredt, vi behøver ikke gå ud og lede efter varerne hos flere leverandører - det sparer os for en masse tid”.