Du er nu logget ind som {customerName}

Baren er hjertet i FORMULA's nyopførte domicil i Lyngby

Det forpligter at handle med verdens fineste bilmærker, og for FORMULA er det en klar ambition at være meget mere end blot bilimportør. Kunderne skal have en oplevelse ud over det sædvanlige - og den lækre bar, som er indrettet af Brønnum, er helt bevidst en central del af det markante domicil.

Handler du bil hos FORMULA, er du garanteret en køreoplevelse i særklasse - og en oplevelse i særklasse får du fra det øjeblik, du træder ind ad døren i det nye domicil i Lyngby, hvor blankpolerede biler fra verdens førende mærker er linet op side om side, og understreger firmaets status som Danmarks officielle importør og forhandler af Ferrari og Maserati.

Skabe oplevelser

“Hele ideen med det nye hus er, at vi vil skabe oplevelser. Både i form af aktiviteter og events, men også i den daglige kontakt, og tanken har fra start været, at baren skulle være hjertet i huset”, fortæller Jesper Viskum Schak, der er Adm. Direktør/CEO hos FORMULA.

“Vi ville væk fra den almindelige tilgang, hvor man sidder med kunden på et lukket kontor. Vi har også kontorer, og det er muligt at trække sig tilbage om nødvendigt, men samtidig har vi fået skabt et rigtig hyggeligt miljø, hvor vi kan have en snak med kunderne i mere uformelle omgivelser”, uddyber Jesper Viskum Schak - og i dag er baren stedet, hvor størstedelen af kommunikationen og langt de fleste møder foregår.

Selve konfigureringen af bilen, altså valg af bla. læderindtræk, rat, sæde og det øvrige interiør foregår stadig i dertil indrettede rum, men ifølge Jesper Viskum Schak giver det en god kontrast til den del af handlen, at man kan byde på lidt at drikke og dermed ‘adde’ noget til oplevelsen.

“Man køber ikke en Ferrari på nettet. Det er et luksusbrand, og man handler på en anden måde, og det ønsker vi at understrege, og i den forbindelse spiller baren en kæmpe rolle”

Baren som omdrejningspunkt

“Man køber ikke en Ferrari på nettet. Det er et luksusbrand, og man handler på en anden måde, og det ønsker vi at understrege, og i den forbindelse spiller baren en kæmpe rolle”, siger Jesper Viskum Schak, der sætter stor pris på den hyggelige stemning, der uvægerligt opstår, når han eller en af den andre medarbejdere selv står i baren og brygger kundens kaffe. En måde at være sammen på, som er med til at nedbryde den traditionelle kunde/leverandør relation.

Fordi dialogen ikke foregår hen over et skrivebord men i mere hyggelige rammer, forlænges taletiden med kunden desuden helt naturligt, og FORMULA ønsker netop, at kunderne skal føle sig som en del af et specielt univers, hvor man kan mødes om en fælles passion.

“Vi har skabt et hus, hvor vi og vores kunder kan samles om vores interesse for motorsport og italienske sportsvogne og dyrke den sammen”, forklarer Jesper Viskum Schak.

Stort set al markedsføring er eventbaseret, og baren er ikke kun omdrejningspunktet, når dialogen handler om bilkøb, men også når nye biler bliver lanceret, der er ‘åbent hus’, eller der bliver afholdt Formel 1 søndag.

“Kodeordene for baren var æstetisk flot, stilsikker og tidløs”, fortæller Jesper Viskum Schak.

Æstetisk flot, stilsikker og tidløs

Da dialogen omkring det nye bilhus gik igang var FORMULAs ønske et hus, som var anderledes, og variationen mellem store vinduespartier og små vinduesfelter giver mulighed for et ‘sneak peak’ og at pirre forbipasserendes lyst til at komme ind og se mere. Og også i dialogen med Brønnum omkring barens udtryk var der helt specifikke ønsker. Huset sælger luksusbiler - og det skulle baren selvfølgelig også signalere.

Væggene er beklædt med lameller i røget eg, og på gulvet er der lagt sildebensparket i en varm tone. Materialevalget er i klar kontrast til det øvrige hus, og understreger, at man bevæger sig ind i et helt andet univers end fx udstillingen, hvor der ligger store lyse klinker, og væggene de fleste steder er hvide. Baren er bygget op af lys marmor, som er en klar reference til Italien og giver god kontrast til stålbordplade og skabe, hvor diverse drikkevarer står synligt for gæsterne, der har sat sig behageligt til rette i en af de læderbeklædte barstole.  

“Kodeordene for baren var æstetisk flot, stilsikker og tidløs”, fortæller Jesper Viskum Schak. Valget faldt på Brønnum på grund af gode referencer, og der var enighed om, at Brønnums løsning med lave køleskabe med glasfront og udtræksskuffer til blandt andet glas passede perfekt med ønsker og behov.

“Brønnum har været en del af hele designfasen og givet god sparring omkring hvilke elementer, der skulle til, og hvordan det kunne laves mest hensigtsmæssigt, og vi har fået præsenteret løsninger, som var både funktionelle og samtidig så flotte ud. Funktionalitet er selvfølgelig vigtig, og vi havde for eksempel ikke tænkt over, at det er praktisk med en skuffe ved siden af kaffemaskinen til kaffegrums”.

Og netop kaffemaskinen bliver brugt flittigt til hverdag, mens gin og champagne mest er til events og større arrangementer, men sammen med smukke blomsterbuketter og kobberlamper er både magnum og mindre flasker med til at skabe stemning - og understrege stedets eksklusivitet.

Der lyder masser af hyggesnak hen over baren dagen igennem. Men det er også populært at læne sig tilbage og nyde synet af en Ferrari, der slipper hestekræfterne løs på barens storskærm eller at bladre i de lækre ‘coffeetablebooks’ - der selvfølgelig handler om biler.